Sponsoren verlaten Simona Halep één voor één na haar dopingschorsing. Welk is het laatste merk dat haar contract met de sportster verbreekt?

Sponsoren verlaten Simona Halep één voor één na haar dopingschorsing. Welk is het laatste merk dat haar contract met de sportster verbreekt?

De gevolgen van de dopingschorsing van Simona Halep (32) zijn niet alleen in sportief opzicht merkbaar, maar ook in financieel opzicht. Op dit moment bevindt de tennisster uit Constanta zich in de positie van een gepensioneerde atlete en haar sponsors verliezen hun geduld met de voormalige WTA nr. 1 in afwachting van de definitieve uitspraak van het CAS.

Halep is van de WTA-ranglijst geschrapt en heeft al 435 dagen geen officiële wedstrijd meer gespeeld en hoewel ze blijft trainen, is haar sportieve toekomst onzeker.

Tegen deze achtergrond heeft Hublot onlangs de samenwerking met haar beëindigd. Het Zwitserse bedrijf dat luxe horloges produceert, heeft de Roemeense al verwijderd uit de lijst van ambassadeurs op de officiële website.

Halep werd sinds 2016 gesponsord door Hublot en bevond zich in select gezelschap van grote namen als Novak Djokovici, Usain Bolt en de band Depeche Mode.

Prosport merkt op dat de breuk met Hublot kwam nadat Halep al was afgehaakt door andere sponsors, zoals Banca Transilvania en Automobile Bavaria Group – de Roemeense dochteronderneming.

Simona Halep verdiende $ 4 miljoen per jaar aan sponsoring voordat ze betrokken raakte bij de dopingzaak.

De voormalige aanvoerster van de WTA-ranglijst kreeg een schorsing van vier jaar van het International Tennis Integrity Agency nadat ze in september 2022 tijdens de US Open positief testte op roxadustat, een stof die verboden is door WADA, het Wereld Anti-Doping Agentschap. Ze heeft besloten om tegen deze beslissing in beroep te gaan bij het Court of Arbitration for Sport (CAS) in Lausanne.

FOTO – INSTAGRAM

OOK LEZEN:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *